Pictura naivă din Uzdin, parte a reprezentării cultural-etnice românești din Serbia

Rezumat

O comunitate îşi primeşte identitatea şi prin forme ale comunicării artistice, în moduri accesibile, în configurări directe, dar şi simbolizate. Şcoala de Pictură Naivă din Uzdin, localitate cu populaţie majoritar românească din Banatul sârbesc, în cadrul artei naive a altor comunităţi voivodinene, îşi dublează funcţia estetică printr-o afirmare identitară. Cea mai importantă sursă de inspiraţie – şi aproape exclusivă – a fost şi este complexitatea universului domestic, extins la spaţiul care presupune o diversitate de activităţi conexe, transpunând în imagini, numeroasele elemente ale artei populare. Lucrările de artizanat includ imagini geometrice şi negeometrice, antropomorfe şi fitomorfe; conform lui C. Lévi-Strauss, este necesară o bună cunoaştere a vieţii unei colectivităţi, pe toate palierele de coeziune, în scopul de a înţelege formele de comunicare artistică.

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Pictura naivă din Uzdin, parte a reprezentării cultural-etnice românești din Serbia”